Klienci biznesowi

Reklamacje

Informacje ogólne

Kto może złożyć reklamację?

Reklamacja może zostać złożona przez klienta będącego osobą fizyczną, tj. przez ubezpieczającego, ubezpieczonego, uposażonego lub uprawnionego z umowy ubezpieczenia oraz spadkobiercę posiadającego interes prawny w ustaleniu odpowiedzialności lub spełnieniu świadczenia z umowy ubezpieczenia.

Reklamacja może zostać również złożona przez klienta będącego osobą prawną lub spółką nieposiadającą osobowości prawnej.

Jak złożyć reklamację?

  1. na piśmie: osobiście w siedzibie Ubezpieczyciela albo przesyłką pocztową w rozumieniu art. 3 pkt 21 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe na następujący adres siedziby Ubezpieczyciela:

SOGECAP S.A. Oddział w Polsce: Plac Solny 16, 50-062 Wrocław

SOGESSUR S.A. Oddział w Polsce: Plac Solny 16, 50-062 Wrocław

  1. ustnie: osobiście do protokołu podczas wizyty w siedzibie Ubezpieczyciela
  2. w postaci elektronicznej na adres e-mail Ubezpieczyciela serwisklienta@societegenerale-insurance.pl.

 

Opisz dokładnie z czego nie jesteś zadowolony i czego od nas oczekujesz. Podaj co najmniej numer umowy ubezpieczenia oraz, jeśli ma to zastosowanie, numer roszczenia. Poinformuj nas czy chciałbyś otrzymać odpowiedź pocztą czy e-mailem.

 Jeśli reklamacja dotyczy wybranego produktu ubezpieczeniowego, szczegółowe informacje o sposobie złożenia reklamacji znajdziesz Zgłoś reklamację - Societe Generale Insurance (ideo.pl).

Ile trwa rozpatrzenie reklamacji?

Rozpatrzymy reklamację i udzielimy odpowiedzi bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania reklamacji. 

W szczególnie skomplikowanych przypadkach uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi w ciągu 30 dni, termin rozpatrzenia reklamacji i udzielenia odpowiedzi może zostać wydłużony do 60 dni od dnia otrzymania reklamacji. Poinformujemy Ciebie o przewidywanym terminie rozpatrzenia reklamacji i udzielenia odpowiedzi oraz wyjaśnimy przyczynę opóźnienia oraz okoliczności, które muszą zostać ustalone dla rozpatrzenia sprawy.

 W jakiej formie dostaniesz odpowiedź?

Odpowiedź na reklamację  udzielimy na piśmie. Jeśli chcesz otrzymać odpowiedź pocztą elektroniczną, poinformuj nas o tym i wskaż adres e-mail, na który odpowiedź powinna być przesłana.

Nasza odpowiedź będzie zawierała w szczególności:

  • uzasadnienie faktyczne i prawne, chyba że reklamacja została rozpatrzona zgodnie z Twoją wolą;
  • wyczerpującą informację na temat stanowiska Ubezpieczyciela w sprawie skierowanych zastrzeżeń, w tym wskazanie odpowiednich fragmentów wzorca umowy lub umowy;
  • imię i nazwisko osoby udzielającej odpowiedzi ze wskazaniem jej stanowiska służbowego;
  • określenie terminu, w którym roszczenie podniesione w reklamacji rozpatrzonej zgodnie z Twoją wolą zostanie zrealizowane, nie dłuższego niż 30 dni od dnia sporządzenia odpowiedzi.

Jeżeli nie uwzględnimy  roszczeń wynikających z Twojej reklamacji w odpowiedzi poinformujemy Cię dodatkowo o możliwości:

  • odwołania się od naszego stanowiska, a także o sposobie wniesienia tego odwołania;
  • skorzystania z instytucji mediacji albo sądu polubownego, albo innego mechanizmu polubownego rozwiązywania sporów;
  • wystąpienia z wnioskiem o rozpatrzenie sprawy do Rzecznika Finansowego;
  • wystąpienia z powództwem do sądu powszechnego ze wskazaniem podmiotu, który powinien być pozwany i sądu miejscowo właściwego do rozpoznania sprawy.

Pozasądowe rozstrzyganie sporów

Ubezpieczającemu, ubezpieczonemu, uposażonemu, uprawnionemu z umowy ubezpieczenia oraz spadkobiercy posiadającemu interes prawny w ustaleniu odpowiedzialności lub spełnieniu świadczenia z umowy ubezpieczenia przysługuje prawo wystąpienia z wnioskiem o rozpatrzenie sprawy do Rzecznika Finansowego. Konsumentom przysługuje także prawo zwrócenia się o pomoc do miejskich i powiatowych rzeczników konsumenta.

Podmiotem uprawnionym w rozumieniu ustawy o pozasądowym rozpatrywaniu sporów konsumenckich, właściwym do rozpatrywania sporów pomiędzy Ubezpieczycielem a konsumentem jest Rzecznik Finansowy (www.rf.gov.pl).

Powództwo o roszczenie wynikające z umowy ubezpieczenia

Ubezpieczający, ubezpieczony i uprawniony do świadczenia może wystąpić z powództwem do właściwego sądu powszechnego. Powództwo o roszczenie wynikające z Umowy Ubezpieczenia można wytoczyć według przepisów o właściwości ogólnej albo przed sąd właściwy dla miejsca zamieszkania lub siedziby Ubezpieczającego lub Uprawnionego do Świadczenia lub miejsca zamieszkania spadkobiercy Ubezpieczonego lub spadkobiercy Uprawnionego Świadczenia. Wskazanie w piśmie procesowym Ubezpieczyciela będącego oddziałem zagranicznego zakładu ubezpieczeń jako strony postępowania dotyczącego roszczenia wynikającego z Umowy Ubezpieczenia jest jednoznaczne ze wskazaniem jako strony tego postępowania zagranicznego zakładu ubezpieczeń