Klienci biznesowi

Zgłaszanie naruszeń (Whistleblowing)

Poniżej określone zostały zasady zgłaszania naruszeń prawa obowiązujące w Sogecap SA Oddział w Polsce. Dzięki nim możesz pomóc nam zidentyfikować i zwalczać zjawiska niepożadane i bezprawne, w tym przejawy korupcji i przestępczości gospodarczej. Każde zgłoszenie ma duże znaczenie, gdyż pomaga zapobiegać wystąpieniu podobnych naruszeń w przyszłości, minimalizuje rozmiar strat finansowych oraz gwarantuje zachowanie przejrzystości zasad funkcjonowania.  W rezultacie pomaga chronić wizerunek Grupy Société Générale, wspierać stosowanie standardów etycznych i zarządzanie ryzykiem. Liczymy, że dzięki Tobie będziemy mogli zapewnić uczciwość i wiarygodność naszej działalności, a przez to sukces naszej organizacji.

Osoby upoważnione do zgłoszenia naruszenia

Sygnalistą ( z angielskiego whistleblower) może być osoba fizyczna, która zgłasza informację o naruszeniu prawa lub obowiązujących w Sogecap SA Oddział w Polsce. regulacji wewnętrznych lub standardów etycznych uzyskaną w kontekście związanym z pracą, w tym: 1) pracownik; 2) pracownik tymczasowy; 3) osoba świadcząca pracę na innej podstawie niż stosunek pracy, w tym na podstawie umowy cywilnoprawnej; 4) przedsiębiorca; 5) prokurent; 6) akcjonariusz lub wspólnik; 7) członek organu; 8) osoba świadcząca pracę pod nadzorem i kierownictwem wykonawcy, podwykonawcy lub dostawcy; 9) stażysta; 10) wolontariusz; 11) praktykant.

Wewnętrzne kanały zgłoszeń

Zgodnie z obowiązującą w Sogecap SA Oddział w Polsce „Procedurą zgłoszeń wewnętrznych” Sygnalista może dokonywać zgłoszenia za pośrednictwem następujących kanałów wewnętrznych:

a) przesyłka kurierska na adres:

Sogecap S.A. Oddział w Polsce

Plac Solny 16

50-062 Wrocław, Polska

z dopiskiem Zgłoszenie. Do rąk własnych + HR & Admin Manager lub Dyrektor ds. Compliance i Ochrony Danych Osobowych;

b) e-mail na adres PL-SGI-WHISTLEBLOWING@socgen.com, tytuł maila Sygnalista – zgłoszenie.

c) ustnie - telefonicznie pod numeremami

728 975 248 Dyrektor ds. Compliance i Ochrony Danych Osobowych lub 

886 530 353 HR & Admin Manager

lub za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej poprzez kontakt z jedną z powyższych osób z wykorzystaniem aplikacji Teams lub Whatsapp; 

d) ustnie podczas bezpośredniego spotkania zorganizowanego w terminie 14 dni od otrzymania wniosku o taką formę zgłoszenia.

 

Ochrona poufności

Sogecap SA Oddział w Polsce wprowadził rozwiązania mające na celu zagwarantowanie całkowitej poufności i dyskrecji wszystkich zgłoszeń w celu minimalizacji ryzyka wystąpienia działań odwetowych lub represyjnych. Tożsamość Sygnalisty, jak również wszystkie informacje umożliwiające jego identyfikację, nie podlegają ujawnieniu nieupoważnionym osobom, gdyż bezpieczeństwo osoby zgłaszającej naruszenie jest dla nas priorytetem.

Zgłoszenia anonimowe

Sogecap SA Oddział w Polsce umożliwia zgłoszenia naruszenia zarówno immiennie jak i anonimowo. W drugim wypadku zapewniamy całkowitą anonimowość i ochronę osobie zgłaszającej podejrzenie naruszenia. Tym nie mniej, mimo, że nie jest to obowiązkowe, zachęcamy do podawania swoich danych w zgłoszeniu. Dzięki temu komunikacja przebiegnie bezpieczniej i sprawniej, a Sygnalista będzie mieć możliwość śledzenia statusu zgłoszenia.  

Warunki objęcia ochroną

Sygnalista podlega ochronie od chwili dokonania zgłoszenia pod warunkiem, że miał uzasadnione podstawy sądzić, że informacja będąca przedmiotem zgłoszenia była prawdziwa. Tak więc działając w dobrej wierze Sygnalista nie jest zagrożony działaniami odwetowymi ani sankcjami oraz nie ponosi żadnych konsekwencji w zakresie stosunku pracy z powodu takiego zgłoszenia.

Udostępnione przez Sogecap SA Oddział w Polsce wewnętrzne kanały zgłoszeń nie mogą być wykorzystywane do celowych pomówień oraz świadomego przedstawiania fałszywych informacji. Świadome zgłoszenie informacji nieprawdziwych wyłącza ochronę m.in. przed zwolnieniem oraz naraża zgłaszającego na odpowiedzialność karną.